Oase in de woestijn - Reisverslag uit Lima, Peru van Jisha Visser - WaarBenJij.nu Oase in de woestijn - Reisverslag uit Lima, Peru van Jisha Visser - WaarBenJij.nu

Oase in de woestijn

Door: Jisha Visser

Blijf op de hoogte en volg Jisha

25 Februari 2016 | Peru, Lima


Buenos días!

Het is vandaag weer een heerlijke dag in Peru: een stralende zon, 31 graden en dit keer met een heerlijk zwembad. Ik ben niet meer in Lima, maar in de woestijnstad Huacachina. Daar straks meer over, eerst even wat er de afgelopen dagen is gebeurd.

Gelukkig was ik toch niet zolang ziek, ik heb zondag en maandag nog in bed gelegen, maar dinsdag voelde ik me ineens fantastisch. Dinsdagochtend ben ik er daarom maar gelijk op uit gegaan en heb een walking tour door de stad gedaan, samen met een Portugese jongen die ook in het hostel verbleef. Allereerst gingen we met de bus naar het historisch centrum, wat 2 soles kostte, omgerekend 50 cent. Voor het geld hoef je het niet te laten haha ;) We hebben een rondleiding door de oude stad gekregen, wat overigens ontzettend mooi is. Ook kregen we een gratis pisco sour (de nationale cocktail van Peru) en mochten we Peruaanse chocolade proeven (geloof me, de Nederlandse is veel lekkerder). Toen de tour afgelopen was, vroeg de guide wie er zin had om een hapje te gaan eten. De meesten vonden dat wel een goed idee, dus hebben we een restaurant opgezocht aan de Plaza des Armas, het bekendste plein van de stad. Ook hier betaalde je maar 10 soles (2.50 euro) voor een voorgerecht, hoofdgerecht en een drankje.

In het restaurant waar we zaten stond een tv aan, en ik zag daar François Hollande op verschijnen. Er stond onder: François Hollande en Lima. Wat bleek? Het plein waar wij zaten was de plek waar hij nu was! Nog geen tien seconden later kwam er een stoet met politie en grote presidentsauto's langs. Heel toevallig en leuk om mee te maken!

''s Avonds ben ik met diezelfde jongen, José, de stad in geweest. Hij zei dat hij vaker in Lima komt, dus ben ik met hem naar een echte Peruaanse discotheek geweest. Echt super hoe de mensen hier kunnen dansen, niet normaal haha.

Na een kort nachtje moest ik om 13.30 de bus hebben naar Ica, de volgende stad in mijn programma. De toeristenbussen hier zijn echt niet normaal luxe. Je hebt airco, krijgt maaltijden aan boord en hebt een stoel waarin je helemaal kan wegzinken. Slapen gaat dus gelukkig ook supergoed. De reis is niet zolang, 4.5 uur, maar als we nog maar net Lima uit zijn zie je het gebied al ontzettend droog worden. Ica ligt midden in de woestijn. Bij aankomst in Ica stapte ik uit de bus, en riep een man tegen alle uitstappende passagiers dat we naar de aankomsthal moesten doorlopen. Ik had natuurlijk wel mijn bagage nodig, die ik in Lima had afgegeven. Ik zag in de hal een bord met 'baggage' erop staan, dus ik ging daar maar naartoe. Wat bleek? Dat was alleen de plek om bagage af te geven, niet om op te halen. Ik ging snel terug naar de bus, maar die was al weg. Met mijn bagage erin...

Na in gebrekkig Spaans en Engels te hebben uitgelegd dat ik mijn bagage nodig had werd er gebeld. Ik kon morgenochtend mijn spullen komen halen. Ok, dat is dan een nachtje zonder spullen... Gelukkig had ik in een klein tasje wel mijn portemonnee, dus kon ik gewoon met een taxi naar het hotel.

Na heerlijk te hebben geslapen ging ik naar de busterminal, en ja hoor: daar lag mijn backpack op me te wachten :) Daarna ben ik met een taxi naar Huacachina gegaan, zo'n 10 minuten van Ica af. Ica is niet zo bijzonder, maar Huacachina wel: het is een oase in de woestijn, aangelegd door de bevolking hier. Het is een meer met allemaal hotels en restaurants eromheen, maar een heel leuke en relaxte sfeer, zoals een oase zou moeten zijn. Er is hier ook een zwembad, dus daar heb ik vanmiddag in gelegen. Zometeen gaan we met een sandbuggy door de woestijn rijden, en die dingen gaan ontzettend hard, dus daar heb ik veel zin in. Voor de rest nu gewoon even relaxen en genieten van de 'desert nights'...

Volgende keer meer.

  • 26 Februari 2016 - 00:12

    Betty:

    Hoi Jisha. Wat leuk om dit allemaal te lezen. En wat fijn dat je je bakpack weer terug heb.
    En heerlijk weer wij zitten in het koude kikker landje brr. Veel plezier en tot het volgende verslag.
    Leuk dit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jisha

Reizende in Peru en Bolivia van 20 februari t/m 16 april 2016.

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 3245

Voorgaande reizen:

22 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

20 Februari 2016 - 16 April 2016

Peru + Bolivia 2016

Landen bezocht: